Treatment of children and adolescents
The child is part of a larger system: the family, the school, the neighborhood, the friends and all those who interact with them. This system is always more than the sum of its parts, as every relationship and every interaction influences the child’s behavior and personality.
Στη θεραπεία των παιδιών, συμμετέχει το ίδιο το παιδί, αλλά και οι γονείς ή άλλοι σημαντικοί άνθρωποι της ζωής του. Καθοριστικό είναι τόσο το τι κάνουν οι γονείς, όσο το πώς αντιλαμβάνεται το παιδί αυτές τις συμπεριφορές. Συχνά υπάρχει απόσταση ανάμεσα στην πρόθεση του γονέα και στην ερμηνεία που δίνει το παιδί. Γι’ αυτό, ένας πρώτος στόχος της θεραπείας είναι να ακουστεί η δική του φωνή: να εκφράσει σκέψεις, ανάγκες και επιθυμίες. Στη συνέχεια, μέσα από τη συνεργασία με τους γονείς, δημιουργείται ένας κοινός χώρος κατανόησης, ώστε να αναδυθούν νέες οπτικές και τρόποι επικοινωνίας.
The systemic approach helps us to see that any difficulty or dysfunctional behavior does not belong only to the child, but also reflects his relationships with his environment. Essentially, we learn who we are through others; through the way our behaviors encounter and are “mirrored” in the reactions of those around us. In childhood, this mirroring occurs mainly within the family and gradually extends to school, the neighborhood and friendships.
Ο στόχος κάθε θεραπευτικής παρέμβασης είναι να ενεργοποιήσει τις δυνατότητες παρατήρησης και αυτοπαρατήρησης του συστήματος στο οποίο ζει το παιδί. Έτσι, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για αλλαγή, ανακούφιση από τον ψυχικό πόνο και ανάπτυξη πιο υγιών και λειτουργικών σχέσεων.
